بنر و روش ی چاپ آن
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بنر و روش ی چاپ آن
نوشته شده در دو شنبه 6 مرداد 1399
بازدید : 628
نویسنده : کیانی

بنر و روش ی چاپ آن

بنر چیست ؟

 

بنر درفش یا این که تکه‌ ای پارچه است که دربردارندهٔ یک نشانه , نشان‌ واره , شعار , یا این که پیامی دیگر است . البته امروزه بنر تجارتی بزرگ برای ساخت کنندگان تابلو و اعلان ها است . تقریب زده شده‌است که ۴۰ % سود فروشگاه تابلو سازی از بنر های سفارشی است . پس آنها خیر فقط دارای شهرت می باشند بلکه دوچندان با فایده هم می‌باشند . بازار بنرها زیاد گسترده است . از تیراژ و حجم کم تا بسیار به فروش میرسد . فراگرفتن درست ساخت , فروش و نصب بنرها یک گام اصلی برای موفقیت در صنعت تابلوسازی است .

 

بنرها میتوانند با وینیل پشت چسبدار تزیین شوند , با رنگ پباده سازی شوند یا این که به صورت دیجیتالی چاپ گردند . چاپ یا این که طرح دستی فرقی نمی‌کند درهرصورت شما به یک PC ( رایانه همراه ) و اپلیکیشن پباده سازی گرافیکی عالی نیاز دارید . امکان های اپلیکیشن شما میتواند در زیبایی یا این که نقص طرح شما تاثیر بسزایی بگذارد .

http://www.samdhprint.com/%DA%86%D8%A7%D9%BE-%D8%A8%D9%86%D8%B1.html

اپلیکیشن های پرکاربردی که برای ساخت و پباده سازی بنر به عمل میروند عبارت از :

 

  • LXI MASTER
  • MASTER PLUS
  • COREL DRAW
  • FLEXI - SIGN

 

دستگاه چاپ ها و پلاتر های چاپ بنر

 

در حالتی‌که قصد ساخت بنر های دستی و تزیینی با وینیل را دارید به یک پلاتر در جایگاه تجاری با در دست گرفتن و پیگردی عالی متریال ( پارچه , ورقه و … ) دارید . دستگاه Vinyl Express Qe6000 برای این فعالیت ایده آل است . توجه و در اختیار گرفتن رسانه این دستگاه فراوان عالی است . گرافیک های به ارتفاع بیش تر از ۷ متر را به راحتی طرح میزند . بخش اعظم پلاترهای آماتور برای تیراژ کم مطلوب میباشند , ولی اعتنا برش پاره ای دارا هستند و بالاتر از ۲٫۵ تا ۳ متر را پاسخ نمی دهند . درباره‌ی این گنجایش پیگردی و متراژ قبلی از گزینش پلاتر توجه فرمایید .

 

ولی در حالتی‌که شما برنامه ای با عنصرها گرافیکی و عکسی یا این که رنگ های گرادیانت را می‌خواهید شما بدون چاره به ساخت بنرهای خویش ا یک چاپگر دیجیتالی میباشد . مزیت چاپ دیجیتالی بنر رهایی از برش گرافیک های وینیل و جداکردن قسمت های هرز آن ( weeding ) است . تصمیم در زمینه‌ی تنظیم چاپگر رو میزی یا این که ورقه گسترده ( پلاتر دیجیتال ) روی تعیین مدل و خصوصیات متریال مصرفی تاثیر می‌گذارد . پلاتر های مضاعف بزرگتر و گران خیس می باشند ولی هزینه آخرین چاپ بی واسطه در آنها برای تیراژ و چاپ های بزرگ کمتر است .

گزینش وسایل و ابزار چاپ بنر

 

به محض این که شما رایانه , اپلیکیشن و چاپگر یا این که پلاتر خویش را تعیین کردید , احتمالا نیاز به تهیه و تنظیم یک‌سری دشوار افزار تخصصی ساخت بنر داشته باشید . بنرها بعد از چاپ یا این که مهر و موم میشوند یا این که لمینیت می‌شوند . کاهی وقت ها حاشیه های آن سجاقه شده یا این که برای آویزن کردن یا این که ایستادن رینگ یا این که ترک می‌شوند . بنرهای نپخته نصفه مهیا رینگ زده هم وجود دارد . شما ممکن است در بالا بخواهید یه خرده درآمد کسب نمایید و بعد روی وسایل جانبی هزینه نمایید . پیوست کردن رینگ ها , رخنه‌ کردن حاشیه ها , مهر و موم کردن حاشیه ها و لمینیت نر با این دستگاه های جانبی جالب انجام می شود .

 

دستگاه رینگ زن : رینگ زن یک اتومبیل بی آلایش ولی زبر است که بنر را رخنه‌ کرده و یک ست رینگ به آن طولانی تر می نماید تا بتوان بنر را معلق کرد . رینگ زنی پاره ای وقتگیر و دردسر دار است . ولی مزیت آن تهیه و تنظیم بنر به صورت رولی و چاپ دلخواه آن است ( به جای آنکه بنر نصفه فراهم ا گزینش های محدود اسفاده شود ) که مضاعف اقتصادی خیس و مورد پسندتر است .

منبع: خانه طراحان سام



:: موضوعات مرتبط: چاپ بنر , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: